אמהות והורות
ברכות ואיחולים
המדריך למדיניות העולם ומזרח התיכון
הסטוריה
חדשות
חידות
יצירות והפעלות
לימודי תוכנה
מוזיקה והופעות - זמרים
מסירה של כבוד
מראות קודש - תורה ויהדות
מתכונים
נדלן
נטוורקינג
סיקורים
סקרים
עזרה והתנדבות
עיצוב ואופנה
עסקים וכלכלה
פטנטים
צריכים משהו?!?
קורסים ומדריכים
קטלוגים
תרבות
בתיה
נושאים: 4
תגובות: 0
לייקים: 1
מה עומד מאחורי החפצים שלנו
06/05/2020 - 03:44
0
96

זהבה יושבת מול המחשב, היא מכופפת את ראשה שוב ושוב כדי לראות היטיב את המסך.

ידיה, שתמיד נשלחות מאליהן אל המקלדת ורצות על פניה- לוחצות שוב ושוב על המקשים עד שנענים לה. 

מדוע? היא תוהה, 

לאחר בדיקה היא מגלה כי אחיה הגבוה ממנה ישב לפניה על הכסא וכדי שיהיה לו נוח- הרים את מושב הכסא למקסימום האפשרי...

כאשר הנוחות שלנו נפגעת גם תפוקת העבודה שלנו יורדת.

בשביל שיהיה לנו קל, נוח ואפקטיבי לעבוד יש לנו סביבת עבודה נעימה ופוריה.

אך לא רק בעבודה, בכל תחום בחיים אנו זקוקים לסביבה נעימה ומותאמת. 

 תפקידו של מעצב המוצר לדאוג לכך שיהיה נעים ונוח להשתמש במוצר. 

כאשר מעצבים מוצר, יש לקחת בחשבון את הצורך של האדם. בנוסף לכל הדרישות מהמוצר, עליו גם להיות מתאים ונוח לאדם. 

הצורך של האדם משתנה ומתחלף בהתאם לנסיבות חייו, לגילו, למצבו הפיזי והמנטלי. 

ואת כל אלו יש לקחת בחשבון, 

כדי שיוכל לעצב מוצר התואל לצרכים על המעצב לשאול את עצמו:

"איזו בעיה תפתר למי שישתמש במוצר שפיתחתי?"

למשל: אנשים רוצים לשתות בלי להרים את הכוס. 

במקום ליצר משאבה בכוס - יצרו קש. בשתיה מקש מתבססים על יכולת שאיבה שיש באדם, וכך בקלות האדם יכול לשתות, 

על המעצב לבדוק כמה וכמה תחומים כאשר הוא מעוניין לייצר חפץ כל שהוא מקש לשתיה ועד טרקטור לחפירה. 

המעצב צריך להכיר את תכונותיהם של החומרים ותהליך ייצורם כי הם משפיעים על קביעת העיצוב, צורתו
של המוצר ועל טכנולוגיות הייצור שלו.  כמו בקבוק, אם הוא מיוצר מזכוכית או ממפלסטיק, עבה או דק.  

כמו כן הוא צריך לדעת מי מיועד להשתמש במוצר ובאילו תנאים ולבדוק שאכן המוצר נוח לשימוש.

למשל: עגלה שמיועדת לתינוקות קטנים- עליה לשקול משקל בסיסי בעצמה, כדי שהתינוק שבתוכה לא יתהפך, מצד שני, עליה להיות נוחה לשימוש כך שלא יהיה כבד מדי לסחוב אותה.

שיקולים נוספים מנחים את המעצב ובהם: האופי של המוצר, הגודל שלו, החומרים ממנו הוא עשוי, אופן הייצור וקהל היעד שקובעים אף הם את סגנון המוצר. 

אינה דומה שרשרת זהב שמיצרים לאנשי העשירון העליון, לשרשרת פשוטה שמיועדת לילדה בת עשר. 

קיימים גם שיקולי תרבותיים כמו אמונות,
אידיאולוגיות, ידע וטכנולוגיות. בדיקת ההתנהגויות ואופני החשיבה הנפוצים, ובדיקת הנורמות
והערכים. לכל אלה יש חשיבות בהתאמת אופיו של המוצר לקהל יעד. 

כאשר מעצבים מוצר שהוא בהצהרה מיועד ליהודים, לפעמים חרוט עליו סמל של מגן דוד, בהנחה שהוא מזוהה עם היהדות. 

אכן, שיקולים רבים מנחים את מעצבי המוצר, אשר רוצים להביא לידינו את המוצר הקל והנוח ביותר שיש.

ושיקולים נוספים שיפורטו בל"נ בהמשך...

 

 

 

 

לייק
1 מיכל רפפורט

פוסטים נוספים באותו נושא

הקולקצייה הכי יפה בקיץ הזה,  תפתחו תראו. אין מצב שלא תאהבו. הגוונים הכי קייצ...
-
17/03/2021
0
456
אז אחרי שאנחנו כבר יודעים איזה צבע אור אנחנו רוצים,  אנחנו כבר יכולים ללכ...
-
18/06/2020
1
123
טיפים לתאורה נכונה בבית כשהלכתי לקנות גוף תאורה חדש לדירה החדשה (סוף סוף......
-
09/06/2020
0
78
...
-
10/05/2020
0
149
...
-
06/05/2020
0
96
...
-
14/01/2020
4
74