המכרז הגדול בישראל

הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן יוצא לדרך ואיתו יוצא המכרז הגדול ביותר בישראל.

לפי חברת נת"ע, החברה האחראית על ההסעה במטרופולין תל אביב, מדובר במכרז בהיקף של כ-15 מיליארד שקל, מכרז שיתבצע בשיטת PPP, מכרז שיכלול את רכש הקרונות ואת תחזוקת הקווים והמערכות.
היום (ה') יתפרסמו מסמכי המיון המוקדם למכרז לאחר אישור שר האוצר ושר התחבורה.
בנוסף, בחודשים הקרובים יתפרסמו מכרזים נוספים לביצוע עבודות התשתית ועבודות ההנדסה האזרחית.

הקו הסגול יהיה הקישור בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב דרך מקומות נוספים כגון:
בית החולים שיבא, שוק הכרמל ואוניברסיטת בר אילן.
הקו יכלול 45 תחנות לאורך של כ-30 ק"מ.

הקו הירוק יהיה הקשר בין חולון וראשון לציון למרכז תל אביב ויעבור באוניברסיטת תל אביב, אזור העסקים בקריית עתידים ואזור העסקים במערב הרצליה.
הקו יכלול 62 תחנות לאורך של כ-40 ק"מ.

שני הקווים מתוקצבים ע"י הממשלה בעלות של כ-30 מיליארד שקל. עבודות ההקמה יתחילו עד סוף השנה הנוכחית.

לפי דברי שר התחבורה ישראל כץ צויין שפרוייקט הרכבת בתל אביב הוא המיזם הגדול ביותר של משרד התחבורה כיום.
לפי מנכ"ל חברת נת"ע יהודה בר-און נאמר כי במקביל לעבודות על הקו האדום אנו נערכים לביצוע שני הקווים הנוספים.


 

עיר:
תל אביב - יפו
נכתב על ידי:
מערכת