הפורום עדיין בשלבי פיתוח. תהנו.

מספר נושאים בתוצאות: - 7

מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-12
0
64
אשר ברא ששון ושמחה וגו' אהבה ואחוה ושלום ורעות. וצריך ביאור אמאי הוצרך להאריך אהבה ואחוה וכו', דכיון דאומר שלום הרי זה כולל הכל, וכפירש"י (בחוקותי כ"ו ו') שהשלום שקול כנגד הכל ואם אין שלום אין כלום. ונראה על פי מה דכתיב (נצבים כ"ט י"ז–י"ט) פן יש בכם שורש פורה ראש ולענה והיה בשמעו את דברי האלה הזאת והתברך בלבבו לאמור שלום יהיה לי כי בשרירות לבי אלך לא יאבה ה' סלוח לו,  וצריך ביאור מהיכי תיתי יתברך בלבבו לאמור כי שלום יהי...
מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-11
0
100
שמח תשמח ריעים אהובים. אמר לשון כפל שמח תשמח, להורות שתהא שמחה עולמית, וכמו שדרשו השב תשיבם אפילו מאה פעמים (עיין רע"ב ב"מ פ"ב מ"ט ותויו"ט שם). והנה שמחה זו בכחה להשפיע שמחה נצחית, דהרי אמרו (שבת קל.) כל מצוה שקיבלו עליהם בשמחה כגון מילה עדיין עושין אותה בשמחה, הרי שהשמחה סגולתה לקיים בידינו את המצוה, ומכל שכן בשמחת חתן וכלה שהשמחה עצמה היא המצוה, ודאי שיש לה סגולה של נצחיות, והיינו שמח תשמח בנצחיות.   ...
מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-11
0
83
שמח תשמח ריעים אהובים. ברש"י כתובות (ח.) כתב דשמח תשמח הוא ברכה לחתן וכלה שיצליחו בשמחה וטוב לב, וברכת אשר ברא היא לשם כל ישראל עכ"ל. ומוכח, כי מי שזוכה לשמוח בשמחת חתן וכלה, צריך לברך שגם כל ישראל יזכו לשמחה זו, וכל המבקש רחמים בעד חבירו והוא צריך אותו דבר הוא נענה תחלה (בבא קמא צב.). ...
מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-11
0
102
שמח תשמח ריעים האהובים כשמחך יצירך בגן עדן מקדם. צריך ביאור, אטו כל אחד יכול להדמות לאדם הראשון שהיה יציר כפיו של הקב"ה. וי"ל על פי מה דאיתא בש"ס סוכה (כה:) חתן והשושבינין וכל בני החופה פטורין מן הסוכה כל שבעה, מאי טעמא משום דבעי למחדי, ופריך וליכלו בסוכה וליחדו בחופה, ומשני אין שמחה אלא  במקום סעודה. אמר ר' זירא אנא אכלי בסוכה וחדי בחופה וכל שכן דחדי ליבאי דקא עבידנא תרתי, פירש"י שתי מצוות סוכה ומצות נישואין. וי"ל הטעם דדוקא ר&...
מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-11
0
84
בברכת חתנים תקנו חכמינו ז״ל לברך, ברוך אתה ה׳ יוצר האדם, ומיד אחריה מברכין, אשר יצר את האדם בצלמו בצלם דמות תבניתו והתקין לו ממנו בנין עדי עד ברוך אתה ה׳ יוצר האדם. וצריך ביאור אמאי תקנו שתי ברכות באותה מטבע, יוצר האדם. ועיין כתובות (ח.) וברש״י שם ד״ה שמח תשמח. גם צריך ביאור כפל הנוסח, אשר יצר את האדם בצלמו בצלם דמות תבניתו. ונראה, דהנה ביצירת האדם נאמר (בראשית ג׳ ז׳) ״וייצר ה׳ אלקים את האדם עפר מן האדמה״, ופירש״י וייצר שתי יצירות יצירה בעו...
מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-11
0
84
כתיב (נשא ז' א') ויהי ביום כלות משה להקים את המשכן. פירש"י, יום הקמת המשכן היו ישראל ככלה הנכנסת לחופה. ויש לפרש דמשום הכי מצוה לשמח חתן וכלה שבעת ימי המשתה, דומיא דהקמת המשכן שהעמידו משה ופרקו ז' ימים, שקיום הדבר נעשה רק אחר ז' ימים. וכן סובבין הכלה ז' פעמים לרמז הנ"ל. ויש לומר הטעם דוקא שבע פעמים, דז' מורה על דרך הטבע ושמונה הוא למעלה מן הטבע וכמו שכתב המהר"ל ז"ל, והמשכן שהיה מקום השראת השכינה ועי"ז נכנסו ישראל בגדר למעל...
מערכת הפרסום החרדי
נושאים: 93
תגובות: 5
נישואין - חופה
2017-07-11
0
113
איתא במתני' פאה (פ"א מ"א) אלו דברים שאין להם הפאה והבכורים והראיון וגמילות חסדים. וכתב הרמב"ם, וגמילות חסדים הוא שם נופל על שני ענינים מן המצוות, האחד שיעזור האדם לישראל בממונו כגון צדקה ופדיון שבויים, והשני שיעזור אותם בגופו כגון ניחום אבלים וללות את המתים ולבוא לחופת חתנים עכ"ד. ומבואר דלבוא לחופת חתנים הוא מכלל גמילות חסדים. וכן כתב ברמב"ם (פי"ד מאבל ה"א) מצות עשה לבקר חולים וכו' ולהכניס הכלה וכן לשמח החתן והכלה ולסע...
קטגוריות